کالیبراسیون پوزیشنر ولو

کالیبراسیون پوزیشنر ولو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نحوه تطابق موقعیت واقعی شیر با نقطه تنظیم مد نظر ، بسیار مهم است و از پوزیشنربرای یافتن آنچه به عنوان ((پارامتر های کنترل)) یاد می شود ، استفاده می گردد. ریز پردازنده های داخلی پوزیشنر با استفاده از توابع یکپارچه ، توانایی تطابق سیستم کنترل با شیر کنترلی را دارند.

اندازه باز شدن شیر ، میزان هوای مورد نیاز یا فشاری که به دستگاه وارد می شود ، همه در طی فرآیند کالیبراسیون به طور خودکار تنظیم می شوند. این تنظیمات کالیبراسیون در دستگاه ذخیره می شوند، و همچنین فرایند کالیبراسیون قابل تکرار و دقیق است.

در ادامه این مقاله به نحوه کالیبراسیون پوزیشنر ولو می پردازیم.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰فشار چیست؟

🔰نصب پوزیشنر مناسب

🔰تنظیم کننده تطبیقی پوزیشنر

 

طیف وسیعی از پارامترهای کنترل در هر پوزیشنر دیجیتالی وجود دارد ، اما برای این پارامتر ها گاهی از نام های مختلفی استفاده می شود.

هنگام کالیبراسیون یک پوزیشنر دیجیتالی ، نقطه تنظیم هدف اصلی است که باید حاصل شود. ناحیه اطراف نقطه تنظیم به عنوان باند مرده شناخته می شود و این اصطلاح به میزان دقیق بودن پوزیشنر برای یافتن نقطه تنظیم یا موقعیت قرارگیری آن در باند مرده اشاره دارد. هرچه باریکه باند محکم تر باشد ، موقعیت دقیق تری دارد.

پارامتر zone این امکان را برای پوزیشنر فراهم می کند که به سمت باریکه باند و در نهایت به نقطه تعیین شده حرکت کند. اینها مقادیری هستند که پوزیشنر به طور خودکار پیدا می کند و لازم نیست کاربران از قبل آنها را تنظیم کنند.

فناوری ریزپردازنده پوزیشنر با لمس یک دکمه این پارامترها را محاسبه و تعیین می کند و راه اندازی آن را برای کاربر بسیار آسان می کند.

نکات مهم کالیبراسیون پوزیشنر ولو

هدف نهایی فرآیند کالیبراسیون این است که پوزیشنر قادر به ردیابی یک نقطه تنظیم در حال تغییر ولی با دقت بالا ، سریع و بدون انحراف بیش از حد نقطه تنظیم است. این مرحله شاید مهمترین مرحله باشد زیرا کاربران باید اطمینان حاصل کنند که شیر به سرعت به نقطه تنظیم می رسد.

مطلب پیشنهادی:
اصول کار پوزیشنر شیر کنترلی

این امر به اهمیت ظرفیت هوا اشاره دارد زیرا مجموعه شیر که ظرفیت هوای کافی را بر اساس اندازه اکچویتور ارائه می دهد. ممکن است از نظر رسیدن به نقطه تنظیم شده ، زمان پاسخ کافی سریع نداشته باشد.

هنگام انتخاب ویژگی های سخت افزار سیستم ، فاکتورهای دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. به ویژه در مورد آنچه که دستگاه باید در صورت قطع سیگنال نقطه تعیین شده انجام دهد و اینکه آیا تحت این شرایط باید به یک موقعیت امن منتقل شود یا خیر.

این مرحله در هنگام استفاده از یک شیر از نوع دیافراگم فنر Single Acting ساده است. اما شیر های دبل یا شیرهای بدون فنر به پوزیشنر نیز احتیاج دارند.

این ممکن است به شکل خاموش شدن اضطراری یا عملکرد ESD باشد که به اتاق کنترل امکان خاموش شدن اضطراری سیگنال را به دستگاه می دهد. به عنوان مثال ، بستن شیر یا هر مورد دیگر بسته به نیاز فرآیند.

مهم است که بررسی کنیم طراحی دستگاه بر اساس مقاو در برابر لرزش برای کاربردهای فرآیند و مقاوم در برابر شرایط محیط چقدر استوار است. پوزیشنر های مختلف از این جنبه ها قابلیت های متفاوتی را ارائه می دهند.

تنظیم کننده تطبیقی پوزیشنر

تنظیم کننده تطبیقی ​​به پوزیشنر دیجیتالی اجازه می دهد تا از قابلیت دیجیتالی خود برای بهینه سازی خود استفاده کند. در این سیستم نیازی به مداخله انسان نیست و عملکرد تنظیم کننده تطبیقی ​​این است که به طور خودکار پارامترهای دستگاه را بهینه کند تا روند بدون مشکل انجام شود.

به عنوان مثال ، اگر رفتار نامنظمی در مجموعه وجود داشته باشد؛ روشن کردن عملکرد تطبیقی ​​به شیر کنترل اجازه می دهد تا پارامترهای کنترل ایده آل را برای آن فرآیند پیدا کند و در نهایت به یک رفتار ثابت دقیق و کنترل شده برسد.

همچنین در نظر گرفتن سهولت کالیبراسیون تعداد زیادی پوزیشنر دیجیتال ، جایی که مشتریان نیازهای شبکه پیچیده ای دارند ، بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی:
پوزیشنر دیجیتال شیر عملکرد کنترل فشار/جریان را افزایش می دهد

در این حالت ، لپ تاپ یا رایانه لوحی حاوی ابزار نرم افزاری باید بتواند از طریق ارتباط نقطه به نقطه متصل شود. این بدان معنی است که کاربران به سادگی باید یک مودم HART را به سیگنال های آنالوگ 4-20 میلی آمپر متصل کنند تا به آنها امکان برقراری ارتباط از یک نقطه به یک دیگر را بدهد.

کار با یک سیستم که در آن چندین پوزیشنر وجود دارد ، به روش دیگری نیاز دارد و کاربران باید به نقطه ای از شبکه متصل شوند که دستگاه ارتباطی آنها بتواند همه دستگاه هایی را که در آن حلقه هستند اسکن کند.

قابلیت IO از راه دور در اینجا مفید است ، جایی که همه دستگاه ها به یک واحد IO متمرکز متصل هستند ، به کاربران اجازه می دهد تا کل شبکه را یک باره اسکن کنند. سپس کاربر می تواند با هر تجهیزی از نقطه مرکزی که خواست شماست ارتباط برقرار کند. این کار با نوع تنظیمات چندگانه ساز نیز امکان پذیر است.

نصب پوزیشنر مناسب

برای اتصال پوزیشنر به اکچویتور از کیت نصب استفاده می شود و اتصال پوزیشنر باکچویتور به شیر کنترلی اغلب ، فرایندی کاملاً تخصصی است. این فرآیند به عنوان “اتوماسیون شیر” شناخته می شود زیرا شامل اتوماسیون شیر با اتصال و افزودن یک پوزیشنر است.

بسته به نوع ساخت و نوع اکچویتور ، کیت نصب از یک براکت برای محکم کردن پوزیشنر به اکچویتور و یک کوپلینگ یا بازوی اهرم کوچک و رابط برای اتصال حرکت اکچویتور به پوزیشنر تشکیل می شود.

انتخاب کیت نصب به ساخت ، مدل و ساخت فیزیکی اکچویتور خاصی که پوزیشنر به آن متصل است بستگی دارد.

کیت نصب دو عملکرد را در اختیار شما قرار می دهد: از طریق یک براکت به طور فیزیکی پوزیشنر را به اکچویتور متصل می کند در حالیکه اطمینان حاصل می کنید که پوزیشنر می تواند حرکت اکچویتور را تشخیص دهد و از موقعیت اکچویتور و شیر مطلع شود.

مطلب پیشنهادی:
عملکرد پوزیشنر ولو

این کار را از طریق شافت بازخورد روی پوزیشنر ، متصل به حرکت اکچویتور از طریق اتصال انجام می دهد.

انتخاب کیت نصب بسته به نوع اکچویتور متفاوت خواهد بود. با اکچویتور های خطی ، کیت نصب از یک براکت ، یک بازوی اهرم کوچک و چند قطعه اتصال کوچک برای انتقال حرکت اکچویتور به پوزیشنر تشکیل شده است.

اکچویتور چرخشی از نظر نصب پوزیشنر تنظیم ساده تری است و به یک براکت و کوپلینگ نیاز دارد. هزینه کیت نصب اغلب هنگامی که کاربران به دنبال بستن شیر کنترل هستند نادیده گرفته می شود.

در حالی که نوع کیت نصب مورد نیاز به نوع خاص ساخت ، مدل و طراحی اکچویتور بستگی دارد ، برخی از استانداردهای صنعت در اتوماسیون شیر نیز وجود دارد که باید رعایت گردد. این استانداردها در حال حاضر معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند ، اما استفاده از آنها در حال افزایش است.

برای سفارش و یا خرید محصولات پوزیشنر و خرید دیگر محصولات شیر های صنعتی، محرکها، رگولاتور ها و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

www.azom.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه ما مراحل اساسی را که باید در طول بررسی سلامت و نگهداری تابلو مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس …

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در مقالات قبلی، درباره اهمیت ایمنی در فرآیندهای صنعتی صحبت کردیم و چند مثال معمول از مدارهای کنترل ایمنی مانند …

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در مقالات قبلی، درباره تایمرها در PLC، انواع مختلف آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کردیم. تایمرها واقعاً به …

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پاور ساپلای یکی از مؤلفه‌های حیاتی هر سیستم اتوماسیون صنعتی است. مدارهای کنترل نیاز به یک پاور ساپلای پایدار و …

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در گذشته‌ی چند سال اخیر، پی ال سی به یک عنصر بسیار مهم در فرآیندهای صنعتی تبدیل شده است؛ این …

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی - آموزش‌های Siemens Tia Portal

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی – آموزش‌های Siemens Tia Portal

زمان مطالعه: ۷ دقیقه تایمرها در هر منطق پی ال سی بسیار مهم هستند؛ به‌طوری که به سختی می‌توانید کدی را در اتوماسیون پیدا …

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این یک برنامه پی ال سی برای شناسایی چیپ‌های سوخته و حذف آن‌ها با استفاده از پی ال سی است. …

متداول‌ترین رویکرد در منطق خرابی فیدبک موتور در پی ال سی

متداول‌ترین رویکرد در منطق خرابی فیدبک موتور در پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در پی ال سی، خواهید آموخت چگونه منطق شکست فیدبک موتور را اجرا کنید که اگر موتور در ۵ ثانیه …

تست پذیرش کارخانه (FAT) برای یک پنل پی ال سی

تست پذیرش کارخانه (FAT) برای یک پنل پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در این مقاله، شما قوانین عمومی و روش‌های اجرایی برای آزمون تأیید کارخانه (FAT) پنل پی ال سی را خواهید …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.